İMPLANT TEDAVİSİ

İmplant Tedavisi

Dental implantlar diş eksiklerinin giderilmesi , hareketli protezlere destek olması amacıyla yerleştirilen biyomateryallerdir. İmplant denilince akla gelen çene kemiğinde dişlerin köklerinin yerini alması amaçlanan vidaya benzetilebilecek materyallerdir. Bu vida benzeri materyal dişlerin köklerinin yerini tutmaktadır. Bu yapı hem tek bir dişin yerini tutabildiği gibi birden fazla diş taşıyan protetik yapılarada destek olabilmektedir.   Bu sayede kaybedilen dişlerin eksikliğinin giderilmesi mümkün olmakta , hareketli protezlerde ise ek destek olarak kullanım kolaylığı sağlamaktadır.

Yaklaşık olarak 80 yıldır üstünde çalışılan bu teknoloji son 20 yıldır diş hekimliği klinik uygulamalarında yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Günümüz Türkiye’sinde son 10 yıldır fakültelerimizin eğitim müfredatına girmiş olup toplumumuzun tedavi ihtiyacında kullanılmaktadır.

İmplant nasıl yapılır?

Tecrübeli ve bilgili personel eşliğinde yapılan cerrahi bir prosedürdür. Genel itibariyle süreç implant vidalaması , implant vida yerleştirilmesi gibi tanımlanmakla beraber aslında çok daha hassas bir süreçtir. Cerrahi işlem olması herkes için bir korku faktörüdür bu gayet anlaşılabilir bir durumdur. Maalesef sosyal medya ve görsel video paylaşımları durumu daha korkulan bir hale getirmektedir.

Aslında deneyimli iyi eğitimli bir doktor için implant cerrahi oldukça kısa süren işlem esnasında ağrı hissedilmeyen bir tedavidir. Ancak bu durum tıpkı araba kullanmak , bisiklete binmek gibi basit görünmesine rağmen oldukça komplike işlemlerdir. Bu durumda da cerrahi eğitim almış tecrübeli doktorlar için implant cerrahisi oldukça rahattır.

Her hastaya implant yapılabilir mi?

Dental implantlar dişlerin köklerinin yerini tutmaktadır. İmplantlar daha sonra yapılacak protetik tedaviye bir temel oluşturmaktadır. Dolayısıyla temel için zemin çok önemlidir. Yani hastanın mevcut çene kemiği bizim zeminimizdir. Her kişi için nasıl dişler benzersiz ise çene kemiği de kişiden kişiye farklılıklar göstermektedir. İmplant tedavisi ise çoğu durumda uygun olmasına rağmen bazı vakalarda ,ek cerrahi protokollerde göz önünde bulundurulmakla beraber,  hastanın kemik durumu implantı mümkün kılmamaktadır. Bu gibi durumlarda farklı tedavi alternatiflerini  uygulamak uzun dönemde daha uygun olucaktır.

İmplant tedavisinin uygunluğu hastadan alınan radyografiler ve yapılan muayene dikkatlice değerlendirilmelidir. İmplant hiçbir zaman son çare değildir riskler akıllıca değerlendirilmelidir. Bireyin mevcut sistemik hastalıkları ve kullandığı ilaçlar göz önünde bulundurulmalıdır. Bireyin sahip olduğu birçok hastalık tedaviyi etkilemez ancak tedavinin güvenli yapılmasını engelleyen durumlarda mevcuttur. Bu yüzden tedavi öncesi değerlendirme oldukça önemlidir.

Şeker (diabet) hastalarına implant yapılabilir mi?

Hastalarımızın bizlere en çok sorduğu sorulardan birisidir. Şeker hastalığı toplumuzda oldukça sık görülen bir kronik hastalıktır. Tip1 ve tip2 diabet hastalarına da implant tedavisi yapılabilmektedir. Ancak tabii ki her vaka kendine özel değerlendirilmelidir.

Örneğin komşunuza şeker hastalığı olduğu için implant tedavisi uygun görülmemişken , sizin için aynı hastalığa sahip olmanıza rağmen oldukça güvenli bir şekilde tedavi yapılabilir. Önemli olan sahip olduğunuz kronik hastalığın kontrol altında olmasıdır. Diabet ömür boyu kontrol gerektiren bir hastalıktır. Gerekli durumlarda bizlerde tedaviye başlamadan doktorunuzdan bilgi ve onay alabiliriz. Dikkatli planlama ve çalışma ile bizler diabet hastalarında oldukça rahat çalışmaktayız.

İmplant fiyatları?

Ülkemizde diş sağlığı hizmeti özel ve devlet olarak iki şekilde sağlanmaktadır. Sosyal güvenlik sistemimiz ise implant tedavisini daha ucuz alternatifleri olduğu sebebiyle lüks olarak tanımlamakta ve ücret ödemesi yapmamaktadır. Hastalar ise bu konuyu araştırdığında kliniklerden 1000tl den başlayan geniş bir skalada fiyatlarla karşılaşmaktadır. Bu durumda fazlası ile kafa karıştırmaktadır. Burada daha ziyade dikkat edilmesi gereken husus doktorunuzu implant yaptırmak istediğiniz kliniği iyi seçmeniz gerekmekte, klinik ve seçtiğiniz implant üreticisinin uzun yıllar sizlere hizmet verebilecek ciddiyet ve kalıcı olması oldukça önemli.