KANAL TEDAVİSİ

Kanal Tedavisi

Kanal Tedavisi Ankara

Kanal tedavisi, hasar görmüş ya da enfekte olmuş dişlerin çekilmesi yerine onarılması ve kurtarılması için kullanılan bir tedavidir. Prosedür, dişin hasar görmüş alanını (pulpa) çıkarmak ve onu temizleyip dezenfekte etmek, daha sonra dişin kökünün doldurulup kapatılması işlemidir.

Pulpayı etkileyen yaygın nedenler kırık bir diş, derin bir çürük ya da travmaya görmesidir.

Kanal tedavisi duruma göre değişen birkaç adımdan oluşur:

• Endodontist dişi muayene eder ve etkilenen dişe anestezi uygular.
  • Endodontist, pulpatomi adı verilen hastalıklı dokuyu çıkarmak için dişin köküne uzanan bir giriş yolu hazırlar.
  • Daha sonra, pulpa odası ve kök kanalları bir dolum için hazırlanırken temizlenir ve şekillendirilir.
  • Endodontist, kök kanalı gutta perka adı verilen bir malzemeyle doldurur.
  • Birden fazla seans gerektiğinde, seanslar arasında dişi korumak için giriş yoluna geçici bir dolgu yapılır. Geçici dolgu çıkarılır, pulpa odası ve kök kanalı, gutta percha ile kanalların her biri kalıcı olarak doldurulur. Bazen yapısal destek için kanalın içine metal veya plastik çubuk yerleştirilir. Daimi restorasyon, doğal şekli ve görünümünü düzeltmek için dişin üzerine çoğunlukla kron yapılır.
  • Birçok kişi, geçmişte doğru olan bir kök kanalının ağrılı olacağını düşünüyor. Bugün gelişmiş anestezi seçenekleri ve cerrahi tekniklerle - bir kök kanal dolum almak kadar rahat. Enfekte bir diş (kök öncesi kanal) genellikle diş ağrısına neden olur ve kök kanalı bu sorunun çözümüdür. Aslında, enfekte olmuş diş pulpası diş abselerine neden olabilir ve diş çevresindeki kemiğe zarar verebilir.
  • Tedavi edilen ve onarılan bir diş ömrünü uygun bir bakım ile sürdürebilir. Kök kanalları yüksek bir başarı oranına sahiptir ve alternatif, diş çıkarma ve köprü veya implant ile değiştirme oranından önemli ölçüde daha ucuzdur.

Çoğu kişi kanal tedavisinin ağrılı olacağını düşünür. Bugün gelişmiş anestezi seçekleriyle ve cerrahi tekniklerle kanal tedavisi dolgu yaptırmak kadar rahat bir hale gelmiştir. Enfekte diş, genellikle ağrır ve kanal tedavisi tek çözümdür. Enfekte kanal pulpası diş absesine neden olarak, dişin çevresindeki kemiği eritebilir.

Tedavi edilmiş ve restore edilmiş diş iyi bir bakımla ömürboyu ağızda kalabilir. Kanal tedavisinin başarı oranları yüksektir ve alternatifi olan diş çekimi ve implant/köprü restorasyona göre daha ucuz bir tedavi şeklidir.

Tedavi edilmiş dişte hala diş çürükleri olabilir o yüzden iyi bir oral hijyen be düzenli diş muayeneleri ileri bir sorunu önlemek için gereklidir. Kanal tedavisinin başarısını ve başarısızlığını değerlendirmek için diş hekimi genelde tedavi öncesi ve sonrası alınan filmleri karşılaştırır. Bu karşılaştırmada devamlılığı bozulan kemik devamlılık gösterecek veya yeniden yapılmaya başlamış olacaktır.

Bazen kök kanalalları dişin içerisindeki bir enfeksiyondan dolayı başarıl olmaz veya başlangıçtaki enfeksiyon tamamen gitmemiştir. Bu durumda apikal rezeksiyon uygulanır;kökün ucu cerrahi bir operasyonla açılıp, kesilir ve yerine dolgu konulur. Diğer zamanlarda 2. kez kanal tedavisi yapılması önerilir.