ORTODONTİ TEDAVİSİ

Ortodonti tedavisi konsültasyonu için doğru yaş nedir? Ben çok yaşlı mıyım?

Ortodonti tedavisi için bir yaş sınırı bulunmamaktadır. Dişlerin hareket etme mekanizması tüm sağıklı insanlarda yaştan bağımsız olarak aynıdır. Süt dişlenme döneminde de müdehale edilecek durumlar olduğu gibi erişkin sağlıklı diş dokularına sahip hastalarda da tedavi mümkün olabilmektedir.

Tel tedavisi acıtır mı?

Genelde braketler acıtmaz. Bazı ziyaretlerden sonra (örneğin braketlerin ilk takıldığı seans) dişler birkaç gün hassas olabilirler. Bu durumda hafif bir ağrı kesici ağrının geçmesine yardım edecektir. Braketler zaman zaman yanaklarda yaralar yapabilmektedir. Koruyucu mum ve tuzlu suyla yapılan gargara sonrasında kısa bir süre içerisinde geçmektedir.

Ortodontik tedavi ne kadar sürer?

Tedavinin süresi hastanı yaşı, kalan gelişim miktarı, problemin şiddeti, hastanın tedavi süresi içindeki kooperasyonu gibi bazı faktörlere bağlıdır. Genel olarak tedaviler 12-30 ay aralığında sürmektedir. Bu süre hakkında bir klinik değerlendirmeden sonra daha iyi bir fikir verilebilecektir.

Şeffaf plak (Invisilign) tedavisi nedir?

Tüm dişlerin üzerini kaplayan hareketli ince şeffaf plaklar aracılığıyla estetik bir şekilde tedaviyi mümkün kılan yöntemdir. Dijital olarak yapılan bir planlamayla dişlerin son halinin görülebilmesi mümkün olabilmekle beraber tedaviden sonuç alınabilmesi için gün içerisinde plakların 20-22 saat kullanılabilmesi gerekmektedir.

Içten tel (Lingual) tedavisi nedir?

Dişlerin dış yüzeyi yerinde iç tarafından yerleştirilen ve dişlerin sıralanması sırasında braketlerin görünmediği tedavi yöntemidir. Alınan ölçüden sonra kişiye özel altın alaşımlı braketler üretilmektedir.

Randevu sıklığı ne kadardır?

Yapılan tedaviye ve o seans içerisinde beklenen değişikliğe göre farklılık gösterebilmekle beraber ortalama 4-6 hafta arasında değişmektedir.

Pekiştirme tedavisi gerekli midir?

Dişler köklerini kemiğe bağlayan lifler aracılığıyla ilk pozisyonlarına dönme eğilimindedirler. Yeni konumlarına adapte olabilmeleri amacıyla pekiştirme tedavisi mutlaka yapılmalıdır. Bunun için hareketli apareyler veya dişlerin arkasına yapılan ince bir tel kullanılabilmektedir.

Ortodontik tedavi sırasında nelere dikkat etmeliyim?

Dişlere yerleştirilen sabit parçalar nedeniyle hastaların ağız hijyenine daha fazla dikkat etmeleri gerekmektedir. Uzun süre dişler üzerinde biriken plak dişlerin çürümeye başlamasına ve beyaz lekelenmeler oluşmasına sebep olabilmektedir.

Braketlerin kopmaması ve tedavinin aksamaması için hastaların yediklerine dikkat etmesi gerekmektedir. Sert, çekirdekli ve yapışkan gıdaların tüketimi tedavi süresinde sakıncalıdır.

Telleri çıkardıktan sonra dişlerimin üzerinde leke kalır mı?

Tedavi boyunca oral hiyene dikkat edilmemesi durumunda braketlerin çevresinde kahverengi lekelenmeler olabilmektedir. Tedavi bitiminde braketler sökülürken bu tarz lenklenmeler çıkabilmektedir. Fakat çürük başlangıcı olarak nitelendirilen beyaz lezyonlar kalıcı olmaktadır.